Kürtajdan Sonra Hamile Kalınır mı?

 

“Kürtaj” sözcüğü vücudun boşlukları içinde bulunan hasta ya da zararlı olan dokuları kazıyarak alma işine verilen addır. Diğer bir tanımlamayla kürtaj, dölyatağının içini kazıyarak dölütü alma işi, hamilelikte rahim içerisindeki ceninin tıbbi müdahale ile alınması işlemidir. Bunun yanında rahim iç duvarından kazınarak örnek alınıp incelenmesi işlemi de kürtaj olarak adlandırılmaktadır.

İşte aslında kadınların hiç de hoşlanmadıkları çoğu zaman zorunluluktan, kimi zaman da istenmeyen bir gebelikten dolayı yaptırmak durumunda kaldıkları kürtaj, sonrası tekrar gebe kalmak için ne kadar beklemek gerektiği ya da kürtajdan sonra yeniden hamile kalınıp kalınamayacağı çok merak edilmektedir. 

Uzmanlar genellikle kürtaj sonrasında gebe kalmak için birkaç ayın geçmesinin yeterli olduğunu düşünmekteler. Ancak yine de kürtaj olduktan 1 ay kadar sonra hamile kalan ve gebeliğinde herhangi bir sorun yaşamayan kadınlar da bulunmaktadır. Aslında kürtajdan bir ay sonrasında gebe kalmanın genellikle anne adayı ve bebek için bir zararı olmayabilir. Aslına bakılırsa düşük ya da kürtaj ile sonuçlanmış bir gebelik anne adayının en çok etkilendiği durumlardan birisidir. Bu bakımdan bazı anne adayları kürtaj sonrası çok ciddi bir depresyona girebilir ve bu nedenle de hemen gebe kalmamak için özen göstermekte fayda var. 

Hamile olmak, bir bebek sahibi olacak olmak her kadın için çok özeldir. Bu sebeple her ne kadar istenmeyen bir gebelik bile olsa gebeliğin sonlanması anne adayında ciddi travmalara neden olur. Özellikle de çok istediği bir bebeği düşüren ve ardından kürtaj olan kadınların yaşadığı travma çok daha büyük ve etkileyici olur.

Bundan dolayı kürtaj olan her kadının aslında yeniden gebe kalmadan önce psikolojik destek almaları önerilir. Çünkü kürtajdan sonra yeniden gebe kalan pek çok kadın, yeniden bebeğini kaybetme kaygısı yaşadığı için gebeliğini rahat geçiremez. Bu bakımdan hem kürtaj sonrasında birkaç ay geçemeden ve psikolojik olarak rahatlamadan gebe kalınması önerilmez hem de kürtaj sonrasında anne adaylarına özellikle ilk haftalar çok dikkatli olmaları önerilir. Her kadın kürtaj sonrasında doktor kontrollerini ihmal etmemeli ve her şeyin yolunda olduğunu, yeniden gebe kalmasında sakınca olmadığını öğrendikten sonra gebe kalmalıdır. 

Kürtajdan sonra adet düzeni

\n

 

Kürtajdan sonra kadın ilk adetini genellikle yaklaşık olarak 1 ay, 45 gün içinde görür. Bu bakımdan kürtajdan sonra bir süreliğine kadının kürtaja bağlı olarak adet görememesi normal karşılanabilir, hatta korumasız cinsel ilişki yaşandıysa yeniden gebe kalınmış bile olabilir. Çünkü kürtaj işleminden yaklaşık 20 gün sonrasında kadın yeniden yumurtlayabilir. Bu sebeple de kürtajdan hemen sonra hamille kalmamak için korumasız cinsel ilişkiden kaçınılmalıdır. Eğer kadın kürtaj olduktan sonra aradan 45 gün geçtiği halde adet kanaması olmuyorsa mutlaka doktora gitmelidir. Zira gebe kalmış olabilir. 

Kürtajdan sonra kanama ne kadar sürer?

\n

Kürtajdan sonraki kanamanın ne kadar süreceği aslında bebeğin büyüklüğüne, yani gebelik haftasına bağlıdır. Şöyle ki; 10 haftalığa kadar olan gebeliklerde kürtajdan sonraki ilk 1 hafta boyunca damlama, lekelenme şeklinde kanama olabilir. Bu kanama bazı kadınlarda daha yoğun da olabilir.

Ancak kanamanın pıhtılı ve parçalı olması durumunda doktora danışmak gerekiyor. Fakat bazı kadınlar kürtaj sonrasında kanama yaşamazken, çok hafif lekelenmeler 4 – 5 gün devam edebilir. Bu lekelenmelerin de yaşandığı süreç de dahil olmak üzere en geç 35 gün içinde normal adet kanamasının olması beklenir. Yukarıda da bahsedildiği üzere kürtajın üzerinden 45 gün geçtiği halde kanama olmazsa doktora başvurulması gerekir.

Kürtaj sonrası parça gelmesi normal midir?

Kürtaj yapıldığı günden itibaren 1 hafta boyunca hem lekelenmeler olması hem de pıhtılı kanama olması normal sayılabilir. Bu kanamaların bir haftadan daha uzun sürmesi içeride bir parça kaldığı şüphesi uyandırdığından vakit kaybetmeden doktora başvurulması önerilir.

Kürtaj sonrasında hamilelik devam edebilir mi?

Kürtaj işlemi genellikle rahim içindeki gebelik materyallerinin tamamen alınmasını sağlar. Bunu teyit etmek için de kürtajdan sonra ultrason muayenesi yapılarak tüm parçaların, eklerin alındığı kontrol edilir ve kesinleştirilir. Zira ultrason kontrolü yapılmaması durumunda, 3 -4 haftalık gibi daha yeni gebeliklerde doktor hatasıyla gebelik kürtaj sonrasında da devam edebilir. Böyle bir durumda yeniden işlem yapılması gerekir.

Kürtajdan sonra adet gecikmesi olursa ne yapılmalı?

\n

Gebelik haftası ileriyse, bebek büyükse kürtaj işleminden sonraki 2 aylık süreye kadar kadın adet görmeyebilir. Bunun yanında kürtaj esnasında kadının rahim içi bezlerinin çok fazla kazınması sebebiyle de kadın hiç adet kanaması yaşamayabilir. Böyle bir durumda yine kürtajın üzerinden 45 gün geçtiği halde adet kanaması olmaması durumunda doktora gitmek en doğrusudur.

Kürtaj sonrası psikolojik süreç nasıl yönetilmeli?

Kürtaj, her kadın için zorlu ve üzücü bir işlemdir. Bu sebeple de kürtajdan sonra kadının, bu durumla zihinsel olarak baş edebilmesi için profesyonel destek alması önerilir. Bazı kadınlar bu süreci daha kolay atlatabilirken, pek çoğu için çok zorlu ve travmatik olabilir. Hatta bazı kadınlar kürtajdan sonra tekrar hamile kalma ya da bir bebek sahibi olup doğum yapma süreçleriyle ilgili çok ciddi endişelere sahip olabilir. Özellikle de istenmeyen, zorunluluktan yapılan bir kürtaj kararının ardından, anne adayının psikolojik olarak kendini yeniden hamileliğe hazır hissetmesi için yardım alması gerekir. Yeni bir gebelik için de kendine en az 3 aylık bir erteleme süreci yaratması faydalı olur.

Kürtaj sonrası hamilelik süreci nasıl olur?

\n

Kürtaj işlemi doğru şekilde ve uzman kişiler tarafından yapıldığı sürece kadının ortalama 3 ay sonrasında gebe kalmasına bir engel yoktur, bunun bir sakıncası da olmaz. Kürtaj yaptırdıktan sonra kadının bir sonraki ay bile hamile kaldığı durumlar çok nadir olsa da mevcuttur. Uzmanlar genel olarak kadınların kürtajdan sonraki 15 gün boyunca korumalı olarak cinsel ilişkiye girmelerini tavsiye ederler. Kürtajdan sonraki 15. günden sonra korumasız cinsel ilişki yaşayan kadınların ise gebe kalma ihtimali vardır. Zira üreme çağındaki kadınların kürtaj oldukları günden itibaren 20. günden sonra yumurtlama dönemleri başlamaktadır. 

Genel olarak bakıldığında kürtaj sonrası adet dönemine tekrar girmek ve düzenli regl olmak için 45 günlük bir süreç gerekmektedir. Yukarıda da bahsedildiği üzere kürtajın ardından 45 gün geçtiği halde adet kanaması olmazsa mutlaka bir doktor kontrolüne gidilmesi gerekir. Kürtajdan sonrasındaki 1 hafta içinde bazı kadınlarda kanamalar olurken, bazılarında ilk 5 gün hiç kanama olmaz, sonrasında takip eden 4-5 gün boyunca lekelenme şeklinde kan akıntısı olur. Bu kanamalar bazı kadınlarda daha yoğun şekilde, hatta pıhtı ve parçacıklar şeklinde olabilir. Çok yoğun kanama olması ve parçalar şeklinde akması durumunda normal dışı bir şeylerden şüphe ederek bir doktora başvurmak gerekmektedir.

Kürtaj sonrasında hamile kalmak riskli midir?

Bu konudaki en doğru yaklaşım kürtaj sonrasında gebe kalmak için 3 ay beklenmesi gerektiği yönündedir. Genel olarak kürtajdan sonraki bir ay içinde kadın adet olur ve bu sere içinde adet olmamış, hatta üzerinden 45 gün geçmişse hamilelik söz konusu olabilir. sorunsuz geçen bir kürtaj işlemi sonrasında doktorun önerdiği süre içinde bekledikten sonra gebe kalmanın da ne bebek ne de anne adayı için herhangi bir sakıncası yoktur.

148 Comments

  • Nuran tokenmis

    1 Mart 2019 - 12:17

    Kürtaj oldum 2 ay korunmam oldu ve 4gün beraberligim oldu sonra adet oldum adetin 5 günü yine beraber olduk hamile kalma durumum nedir

  • Sevgi güneş

    2 Mart 2019 - 15:27

    İki sene önce kürtaj oldum ilk evliliğimde üçüncü gebeliğim di iki kızım var ikinci evliliğimi yaptım ve 6aydır bebek istiyoruz ama olmuyo eşiminde var daha önceden çocuğu kürtaj yüzünden olabilir mi ço endişeliyim

  • Kıymet var

    19 Mart 2019 - 13:17

    Ben 15+6 günlük bebeğim sonlarırlmak zorunda kalındı karnım da ödem tespit edil ilaçlarla birlikte düşük yaptırıldı ben yine hamile kalmak istiyorum bir sıkıntı olur mu acaba

  • İsmnur Polatcanlı aykan

    20 Mart 2019 - 14:06

    Merhaba hocam ben altı haftalık hamiledim ama düşük yaptım üç gün ünce kürtaj oldum benim dktrum bana birbuçuk ay cinsel ilişki yok dedi

  • Yağmur İldeniz

    21 Mart 2019 - 23:12

    Merhaba 2 defa kürtaj yaptırmak zorunda kaldım tekrar hamile kalma şansım nedir?Herhangi bi sorun yaşar mıyım?

  • Feyza parlak

    27 Mart 2019 - 17:01

    Mrb hocam ben iki hafta once 6+2iken kalbi durdugu icin kurtaj oldum bugun kontrole gittim doktorum ultrasondan snra kanaman varmi dedi yok dedim belki bazen yine olur dedi ve kurtaj sonrasi 1 ay iliski yasakladi birde 3 ay cocuk dusunmeyin dedi eger 3 ay icinde olursa tekrar dusuk olurmu birde hcg ne zmn sifirlanir bn kan tahlili yapar dye bekledm ama yapmadi acaba sifirlanmismdr birde kanamam yok iliski olmasn dedi ama esim biraz sabrsz acaba iliski olsa rahime bisey olurmu

  • Aynur

    21 Mayıs 2019 - 16:25

    Merhaba hocam benim bebeğim düştü ama kalıntıları kalmıştı onu aldılar kurtajdan sonra kendime dikkat etmediğim için enfeksiyon olmuşum ama ben önceden de enfeksiyon oluyordum doktora gitigimde bana denilen enfeksiyon gecmez ve kana karışma ihtimali var geçerse bir sıkıntı olmaz denmişti bunun için ne yapmalıyım ama ateşim ve hafif ağrım var önceden de hasta olduğumda 39 çıkıyordu tekrar anne olmak istiyorum anne olamamktan korkuyorum yardimci olursanız sevinirim

  • Ebru uguzarslan

    25 Mayıs 2019 - 04:31

    Merhaba ben 22 nisanda kurtaj oldum ve 1 haftadır aşırı baş ağrısı mide bulantısı ve göğüslerde hassasiyet var ilk gebeligimde göğüslerim cok aciyordu 2 gebeligimde de ve 2. Gebeligim sonlandı şuan hamile olabilir miyim hala adet görmedim

  • Gözde çobaner ekici

    14 Haziran 2019 - 16:01

    Kürtaj oldum 15.20 gün sonra korumasız beraber oldum riski var mı?🙄

  • Feride

    15 Haziran 2019 - 17:29

    Peki hamilemisiniz?

  • Filiz ermiş

    23 Haziran 2019 - 19:40

    Merhaba Yaklaşık 6 ay őnce rahim filmi çektim tūpler kapalı çıktı.Doktorlar tűp bebek dedi tedaviye başladm ancak fsh yùksek oldugu icin tup bebekte yaptiramadm bu ay kendiliginden hamile oldugumu ògrendm ama dis gebelik pazartesi kurtaj olacam benim sorum tedavimin tup bebek degilde tuplerimin acilmasi icin ameliyat olmasi dogru tedavi olmazmiydi ameliyat olsaydim dis gebelik olmazdm diye icim icmi yiyor simdiden sonra nasil bir surec izlemeliyim bebek icin .

  • Büşra güneş

    27 Haziran 2019 - 18:36

    Ilk hamileliğinde kurtaj oldum sonra hamile kalmamda sıkıntı olurmu

  • Demet celik

    16 Temmuz 2019 - 18:47

    Merhaba hocam ben 6 haftalık hamileydim kese oluşmuştu ama kalp atışı bebek yoktu düşürdüm sonra kürtaj oldum ilk günler kanamam yoktu sonra boyle sadece ayaklarımı sıcak suya koydun ondan sonra kanaman acıldı 2 3 gündür devam ediyo ve siyah renk te bi terslik varmıdır acaba ben iki hamilelik gecirdim onlar normaldi hic bi sorun yoktu bu neden böyle oldu anlamadım cvp larsanız sevinirim

  • Ramella Kılınç

    18 Ağustos 2019 - 18:36

    Merhaba hocam ben 9+5gunluk dusuk yaptim bos gebelikten dolayi ustunden iki hafta gecti kanamam bu gun durdu yani ikinhafta hep kanamam oldu ara sira kesilip yine geliyordu. Bu arada esimle iki kez iliski yasadik kesilen zamanlarda korunmasiz. Hamile olmayi cok istiyorum acaba ne zaman hamile kalirim adet gormedende kala bilirmiyim kurtaj sonrasi? cvplarsaniz cok sevinirim cunki ben 16yildir bebek bekliyorum.

  • Nazan yngn

    30 Eylül 2019 - 17:28

    Merhabalar hocam ben 12 haftalıkken bebeğin her yeri ödem olmuştu cvs yaptırdım sonuçlar temiz çıktı 9 gün sonrada bebeğin kalbi durdu üzerinden 3 ay gibi bi süreç geçti doktor hamile kalabilirsin dedi ama her ihtimale karşı kromozom analizi yaptırın dedi onun için çok uzun bi zaman verdi tekrardan aynı şey olma riski varmi hamile kaldıktan sonra yaptirilirmi

  • Özge aldmir

    7 Ekim 2019 - 21:26

    Hocam nolur yardım edin 8 haftalık gebeliğimi sonlandırdıktan sonra bidaha hamile kalamıyorum. Yardım edin nolur ne yapmam lazım

  • sevda kaya

    16 Ekim 2019 - 19:03

    Merhaba hocam bn 5haftalik hamileyim yeni bn bebeği aldirmayi düşünmüyorum ama erkek arkadaşım bna bu hamileliğimi sonlandır diye sorluyor eğer aldırırsam tekrardan hamile kalabilir miyim lütfen yardım edin

  • Feyza kurtoğlu

    19 Ekim 2019 - 13:52

    Merhaba hocam ben 1 hafta önce kürtaj oldum normalde 9 haftalik hamileydim ama ultrasyonda 6 haftalik görünüyordu kalbi durdu dediler kürtaj ettiler tekrar hamile kalabilirmiyim lütfen yardımcı olun çok istiyorum hamile kalmak ne yapmam lazım

  • Ayşe deniz

    25 Ekim 2019 - 19:46

    Mrb ben 1 ay once kürtaj oldum ve lekelenmem devam etti 20 gün sonra içimden kan pihtisi bisalmaya başladı durduramadigim ve bes saat süren bunun uzerine dr başvurdum acil tekrar kürtaj olmam gerektiğini bunun bi çok sebebi olduğunu tekrar hamile kalmis olabileceğim söylendi ama 20 gün icinde tekrar nasıl hamile kalinir korundugum halde degerlerim 10000 bin civarinda çıktı lütfen beni bilgilendirirmisiniz

  • Nur

    16 Kasım 2019 - 21:07

    Merhaba hocam eylülün 26 sın da kürtaj oldum sağlıklı gebeliğim olmadığı için 6 haftalıktı rengli olmadan hafif pembe akinti ve kahverengi akıntı geldi ve tekrardan hamile olduğumu öğrendim bebeğim sağlıklı doğabilir demi kese daha gözükmüyor yeni hamileyim

  • Kıymet budak

    20 Kasım 2019 - 23:57

    Merheba hocam ben 3gun önce kurtaj oldum aşırı agrı nedeniyle haftayı beklemedim kontrol gidim parça kaldığını söyledi ve tekrar kurtaj oldum bunlardan sonra hamile kalma ihtimali varmı hocam Bi cevap istiyorum

  • Dilara

    25 Kasım 2019 - 00:57

    Merhabalar benim ilk gebeliğimden sağlıklı bi kızım var çok şükür ama geçen sene ekimde bi düşüğüm oldu kalp durması nedeniyle hapla düşürdüler psikolojim bozuldu ardından geri hamilelelik istedim tekrar aynı şey başıma gelir diye kendime zaman verdim 1 sene bekledim geçtiğimiz eylülde hamile olduğumu öğrendim 11 haftalık diye zannediyordum kontrole bi gittim 9 haftalıkken kalbi durmuş yine bu sefer kürtaj yapıldı şimdi test flan yaptırmak istiyorum randevumda var ama ben bu sefer beklemek istemiyorum geri hamile kalmak istiyorum acaba bu seferde düşük riskim yüksek olur mu bu kadar kısa süreyle hamile kalmamda yardımcı olursanız sevinirim

  • Sıbel demır

    30 Kasım 2019 - 03:57

    Merhaba hocam 11 haftalık hamıle olmam gerekiyordu ama doktorların ıspatına gore bebegın gelısımı 8+3 gunde kalmıs aldılar kalbı durdugu ıcın ustunde yaklasık 5 gun falan gectı ama kanammam az az GELIYOR esım aceleci oldugu ıcın bırlıkte olduk doktorum ılıskı hakkında veya baska bırsey hakkında bılgı vermedı sorun olurmu acaba hamıle kalırsam bebege sıkıntı yaratırmı

  • Duru

    8 Aralık 2019 - 23:01

    Merhaba Ben bir kere kürtaj olmustum 4 bucuk yil sonra yine hamile kaldim biri eridi ve biri karnimda oldugu icin alinmak zorunda kaldi yine kürtaj oldum yani 2 defa hamile kalabilirmiyim kalirsam yine dusermi yada karnimda olme riski varmi

  • Banu Karadaş

    17 Aralık 2019 - 02:29

    Merhaba ben ilk defa hamile kaldım 8 haftalıktı aldırmak zorunda kaldım ve sonra idrar yolu enfeksiyonum bide rahime yakın kist çıktı şuan evliyim 2 yıldır hamile kalamıyorum sebebi nedir ve ben bir bebek sahibi olabilirmiyim tekrardan?

  • Melek demif

    1 Ocak 2020 - 00:50

    Hocam nolur yardım edin 8 haftalık gebeliğimi sonlandırdıktan sonra bidaha hamile kalamıyorum. Yardım edin nolur ne yapmam lazım

  • Merve Köse

    10 Ocak 2020 - 12:10

    Merhaba hocam Kürtajdan sonra 3 ay geçmeden önce hamile kalmanın riskleri nelerdir?

  • Gamzedmr

    3 Şubat 2020 - 22:51

    Merhabalar hocamm..Ben 22 ekimde dusuk yaptm 16 haftalik bebegimi…Daha sonra parca kaldigini ogrendik tekrae kurtaj ettiler…Simdi ustunden 3 ay gecti..Cocuk istiyorz tekrar hamile kalabilirmiym.

  • Merve ipek demir

    21 Şubat 2020 - 19:23

    Merhabalar Hocam; 18/12/2019 tarihinde 7+2 bebegi düşürdüm ve sonrasında vakum yöntemiyle kürtaj oldum yaklasık 35 gun sonra adet oldum. Fakat şimdi normal adet dongume göre hesap yaptıgımda 2 gun gecıkmem var ve test yptırmaktan cok korkuyorum hamıle olabilirmiyim sizce?

  • Raşan öztekkeli

    1 Nisan 2020 - 02:14

    Merhabalar hocam 18 martta kurtaj oldum ve 17 haftalıktı bebeğim sormak istediğim koranadan dolayı kontrole gitmeye korkuyorum ve lekelenmeler halinde hala kanamam var ne zaman geçer bu kanamalar bide normal mi bu kanamalar ne yapmalıyım bana yardımcı olur musunuz lutfen

  • Ebru Alsancak

    11 Nisan 2020 - 09:42

    Hocam ben daha önce çocuk doğurmadan 2 kez farklı aralıklarla kürtaj yaptırdım şuna hamile kalmak istiyorum7 aydır ama kalamıyorum bir daha hiç hamile kalamicakmıyım sizce yardımcı olur musunuz lütfen

  • Merve Nur

    22 Nisan 2020 - 01:25

    Merhaba hocam
    2.5 ay önce ilk denemede tüp bebekten hamileliğim 9 Haftalıkken gelişim geriliği ve kalp durması sonucu kürtajla sonlandırıldı. Öncesinde 2.5 yıl kadar denememize rağmen gebelik elde edememiştik haşimato hipotiroidi hastasıyım antikarlarım 1000 li değerlerin üstünde. Eşimle bende başka herhangi bir sorun bulunmadı. Tüp bebek sürecinde prograf 1mg günde 2 kez ve başka ilaçlar kullandım. Kese gördükten sonra dr prografa devam ettirmedi. Genelde o ilacın 3 ay kullanıldığını okudum forumlarda. Ve şimdi tekrar hamileyim ilk kez kendiliğinden gebelik oluştu 5. Haftamdayım ve çok endişeliyim dr aspirin kullanmamı söyledi ancak tedbir için prografında kullanılması yarar sağlar mı? Bağışıklık sistemimin baskılanması için. Sanıyorum vücudum bebeğin gelişimine izin vermedi.öncesinde de birçok farklı dr gittim ancak sorularımın cevabını tam alamıyorum haşimatonun sorun olmadığı söyleniyor. Çok rica ediyorum detaylı bilgilendirirseniz beni çok memnun olurum tavsiyeleriniz nedir o ilaç durumuma fayda sağlar mı ?
    Şimdiden çok teşekkür ederim iyi çalışmalar dilerim

Comments are closed.